6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.30 – 8.00 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8.00 – 8.15 Przygotowanie do śniadania
8.15 – 8.45 Śniadanie
8.45 – 9.00 Czynności higieniczne
9.00 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą w tym język angielski i terapia logopedyczna
9.45 – 11.15 Spacery, wycieczki, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
11.15 – 11.30 Przygotowanie do obiadu
11.30 – 12.00 Obiad
12.00 – 14.00 Leżakowanie
14.00 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku
14.30 – 14.45 Podwieczorek
14.45 – 16.30 Zabawa ruchowa, ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 10 GODZIN
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.30 – 8.00 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8.00 – 8.15 Ćwiczenia poranne
8.15 – 8.20 Przygotowanie do śniadania
8.20 – 8.45 Śniadanie
8.45 – 9.00 Czynności higieniczne
9.00 – 10.30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą w tym język angielski, terapia logopedyczna i zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
10.30 – 11.45 Spacery, wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu w ogrodzie, w parku lub w sali
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
12.00 – 12.30 Obiad
12.30 – 12.45 Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie literatury dziecięcej
12.45 – 14.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Religia. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym
14.00 – 14.15 Podwieczorek
14.15 – 16.30 Zabawa ruchowa, ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Realizacja indywidualnych programów wspomagania i korygowania rozwoju dziecka oraz praca z dzieckiem zdolnym